salam. apakabar ustaz?..didoakan ustaz sihat dibawah lembayu islam & iman.tujuan saya menulis adalah kerana saya amat kagum dengan sifat keterbukaan & keberanian ustaz dalam berdakwah. yang jarang dijumpai pada mufti2 zaman sekarang ini.saya tak nafikan ada sesetengah padangan ustaz yang kurang saya setujui. tapi itu bukan halangan bagi saya untuk terus menyokong ustaz.

tapi saya kecewa dengn khabar angin yang mengatakan yang ustaz akan bertanding dalam pilihanraya permatang pauh. dapat dilihat pada apa yang terjadi pada ustaz firdaus,ustazah mashitoh yang dahulunya diterima meluas oleh masyarakat tetapi sekarang rakyat tidak menghiraukan mereka lagi. oleh sebab itu saya mengharapkan ustaz mengambil pengajaran dari apa yang terjadi pada mereka.

PADA PENDAPAT SAYA ISLAM TIDAK MAMPU NAIK JIKA BN MASIH MEMERINTAH KERAN MASING2 PEMIMPIN UMNO TERPALIT DENGAN DOSA2 YANG BERAT. walaupun melaungkan pelbagai slogan islam. bebalik pada anwar. semua kita mengetahui yang anwar dizalimi dengan tuduhan yang dihadapinya. sebab dalam agama suci kita yang lagi lengkap ada mengajarkan kita tentang cara2 mengadili seseorang, tetapi tidak berlaku pada anwar. saya bukan mengatakan anwar tak melakukannya,tapi dari segi islam lansung tak terbukti malah undang2 sivil pun sama..benar @ tidak biarkan saja Allah saja yang mengadilinya diakhirat nanti.

jika berlaku ustaz akan bertanding melawan anwar,rakyat terbanyak akan mengakui yang anwar memang benar bersalah sedangkan membelakang undang2 islam. ini juga akan digunakan pihak bn untuk memburukan anwar dengan kemasukan ustaz untuk melawan anwar. hikmah @ tidak cara anwar, kita perlu melihatnya dari sudut jangka panjang & pendek. tapi saya sebagai rakyat biasa merasai yang rakyat tidak marah pada anwar demi menyekat pelbagai penipuan,penindasan dan tidak hirauan bn terhadap rakyat. akhir sekali saya mengharapkan ustaz TIDAK bertanding DEMI ISLAM YANG USTAZ SENDIRI PEJUANGKAN.saya doakan harap ustaz dibawah lindungan Allah..

ameen yang benar

mari_kemari24@yahoo.com

Anas Fadzli b. Ghazali